Dla małego dziecka bardzo ważny jest stały rytm dnia i tygodnia, który daje poczucie bezpieczeństwa. Dlatego w Ekoludkach wszystkie aktywności zorganizowaliśmy według stałego planu, dzięki czemu dzieci nauczą się regularności. Z kolei rodzicom da to wiedzę, potrzebną do odpowiedniego przygotowania malucha w dany dzień.
Powitanie dzieci, gry i zabawy dydaktyczne, ruchowe oraz dowolne, służące realizacji pomysłów dzieci.
|
+
|
6:30 – 8:00
|
8:00 – 8:20
|
+
|
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa.
|
Czynności higieniczne – przygotowanie do śniadania.
|
+
|
8:20 – 8:30
|
8:30 – 9:00
|
+
|
Śniadanie.
|
Zajęcia dydaktyczne, w sali i na powietrzu, realizujące treści zgodne z podstawą programową i programem wychowania przedszkolnego.
|
+
|
9:00 – 9:30
|
9:30 – 10:00
|
+
|
Zabawy dowolne inspirowane przez dzieci.
|
Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu.
|
+
|
10:00 – 11:20
|
11:20 – 11:30
|
+
|
Czynności higieniczne – przygotowanie do obiadu.
|
Obiad – I danie.
|
+
|
11:30 – 12:00
|
12:00 – 13:30
|
+
|
Różne formy relaksu.
|
Czynności higieniczne – przygotowanie do obiadu.
|
+
|
13:30 – 13:40
|
13:40 – 14:10
|
+
|
Obiad – II danie.
|
Codzienne głośne czytanie.
|
+
|
14:10 – 14:20
|
14:20 – 15:00
|
+
|
Zajęcia popołudniowe: zajęcia dodatkowe, utrwalanie materiału, ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb.
|
Zabawy twórcze w sali oraz ogródku przedszkolnym.
|
+
|
15:00 – 15:50
|
15:50 – 16:00
|
+
|
Czynności higieniczne – przygotowanie do podwieczorku.
|
Podwieczorek.
|
+
|
16:00 – 16:30
|
16:30 – 17:00
|
+
|
Zabawy dydaktyczne, zabawy ruchowe i rozchodzenie się dzieci.
|